الثلاثاء، 10 سبتمبر، 2013

ترتيبات لاستقبال فريدة

كان عليّ في البدء أن أقطع الطريق الطويل من هنا حتى هناك ؛ ثم كان عليّ أن أنزع حذائي لأرتدي خفا أزرق بلاستيكي ؛ ثم مجددا كان عليّ أن انزعه و أرتدي خفا بلاستيكيا أبيض اللون .. ثلاثة غرف مكتوب عليها عمليات ؛ ستخرج فريدة من احداهن ... تلك التي في أقصى اليمين .. ملفوفة في حرام وردي اللون , صغيرة و مستكينة ؛ كيف يمكنك حمل قطعة من السماء و السير بها فوق الأرض ؛ الصعود بها الى الطابق الأعلى ؛ الصعود بقلبك الى السماء ... فريدة ؛ أهلا وسهلا بك لتنضمي للفريق !

*هامش*
انا خالتو للمرة الرابعة :)

هناك 8 تعليقات:

نهى جمال يقول...

عقبال ما تبقي أم مبروك عليكوا الفريدة :)

wafaa elkazaz يقول...

مبروك يا هدير

P A S H A يقول...

- احنا طبعاً لو لفينا البلوجر كله مش هانلاقي أحسن من فريدة بنتكم لـ آدم ابننا .. ويشرفنا إننا نطلب إيديها منكم قبل أي حد تاني .. ومن جهة الماديات ما تقلقوش خالص ؛ إن شاء الله مش هانختلف .. آدم سريره موجود ومجهزينه من كافة شيء .. يعني سلوبيتات / بافتات / حفاضات / ببرونات / شخاليل .. كله موجود ومن أفخر الأنواع .. بس طبعاً انتوا عارفين إن المشمع على العروسة D:
أنا باقترح إننا بدل ما نعمل قعدة لقراية الفاتحة وقعدة تانية لتلبيس الشبكة (لكلوك) ؛ نعمل سبوع واحد وخلاص .. إن شالله حتى على الضيق .. ولا العروسة شايفه إيه ؟؟ .. أصل بيبيهات اليومين دول عليهم تقاليع غريبة ما كانتش على أيامنا .
الله ؟؟
أمال فين المغات يا جماعة ؟؟
ألف مبروك
:))

shaimaa samir يقول...

ما شاء الله
بارك الله فيها يارب
عقبالك :)

هدير يقول...

نهى
الله يبارك فيكِ ؛ و يا رب أمين :)

هدير يقول...

وفاء

الله يبارك فيكِ :)

هدير يقول...

باشا

مبروك عليكم فريدة ؛ يالا احنا هنلاقي احسن من ادم يعنى و تربية أدم .. السبوع الجمعة اللى جاية و كل اهل البلوجر معزومين :)
لولولولولولىىىىىىىىى

هدير يقول...

شيماء
ربنا يبارك فيكي و عقبالك